16.1.2008 12:00

Tammikuun alussa digisovitin 89 %:ssa tv-talouksista

Finnpanelin tammikuussa 2008 tekemän tutkimuksen mukaan 89 % suomalaisista tv-talouksista oli hankkinut digisovittimen. Kaapeliverkkoon liitetyistä tv-talouksista 78 % pystyi seuraamaan digitaalisia tv-lähetyksiä.

Hankinta-aikomuksia kysyttäessä 12 % kaapelitalouksista aikoo hankkia ensimmäisen sovittimensa ennen helmikuun loppua, jolloin digisovittimia olisi 90 %:ssa kaapeliin liitetyistä talouksista. Yhteensä 4 % talouksista aikoo hankkia sovittimen myöhemmin vuonna 2008, 3 % ei osaa sanoa milloin hankkivat ja 3 % oli tutkimusajankohtana sitä mieltä, että eivät aio hankkia sovitinta lainkaan.

Tiedot perustuvat Finnpanel Oy:n tutkimukseen, jossa tiedot kysyttiin puhelimitse noin 1000 vastaajalta. Tutkimuksen virhemarginaali on 2-3 % -yksikköä.

Liite: Diagrammi digisovitinten määrän kehityksestä

Lisätietoja www.finnpanel.fi

Lena Sandell, p. 020-7515 402
Christel Oilinki, p. 020-7515 407

Finnpanel Oy on TNS Gallupin ja A.C. Nielsen Finland Oy:n puoliksi omistama tutkimusyritys, joka mittaa Suomessa television katselua sekä radion kuuntelua. Toimeksiantajina ovat Yleisradio Oy, MTV Oy, SW Television Oy/Nelonen , RAB Finland Oy sekä Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto ry.