TV-mittaritutkimuksen tuloksia

Edellinen vuosi
Kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuus, Vuosi 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 1-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 412 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,2 %3 669 00076 %
Yle TV210,5 %8,8 %3 527 00073 %
Yle Teema2,6 %3,1 %2 316 00048 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 019 00042 %
Yle yhteensä43,1 %39,1 %4 079 00085 %
MTV318,0 %22,3 %3 847 00080 %
Sub4,2 %4,6 %2 846 00059 %
AVA2,3 %2,6 %2 114 00044 %
MTV Total2,8 %2,1 %740 00015 %
MTV yhteensä27,3 %31,6 %4 098 00085 %
Nelonen8,0 %9,7 %3 477 00072 %
Jim3,2 %3,3 %2 378 00049 %
Liv2,5 %2,3 %2 412 00050 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %350 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,2 %3 822 00079 %
TV53,5 %3,4 %2 279 00047 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 792 00037 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %208 0004 %
Discovery Networks Finland6,6 %6,1 %2 831 00059 %
FOX3,5 %2,8 %2 181 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %328 0007 %
Muut4,0 %3,0 %1 363 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 412 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Pylväsdiagrammi
Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.