Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 45–64 år
Befolkning: 686 000
KanavaÅr 2023År 2022
Yle TV152 %53 %
Yle TV229 %31 %
Yle Teema&Fem16 %18 %
Yle Totalt60 %62 %
MTV348 %48 %
Sub17 %17 %
AVA14 %15 %
C More Total3 %3 %
MTV totalt56 %57 %
Nelonen26 %28 %
Jim10 %12 %
Liv12 %14 %
Hero7 %8 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt37 %40 %
TV516 %17 %
Kutonen9 %9 %
Frii10 %10 %
The Discovery Channel0 %0 %
TLC10 %11 %
Warner Bros. Discovery29 %31 %
STAR Channel8 %9 %
National Geographic Channel8 %9 %
Disney Finland14 %16 %
Paramount Network--
AlfaTV-6 %
Övriga8 %9 %
Totalt74 %76 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.