Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
Viikot: 49-52/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 143 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,3 %18,1 %759 00054 %
Yle TV212,9 %7,3 %683 00048 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,4 %324 00023 %
Yle yhteensä30,0 %26,8 %928 00065 %
MTV314,7 %17,5 %707 00050 %
Sub6,2 %6,3 %516 00036 %
AVA2,1 %2,5 %302 00021 %
C More Total1,9 %2,4 %158 00011 %
MTV yhteensä24,9 %28,7 %866 00061 %
Nelonen9,2 %11,8 %682 00048 %
Jim2,9 %2,9 %342 00024 %
Liv2,3 %2,5 %357 00025 %
Hero0,8 %1,1 %172 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,4 %809 00057 %
TV58,0 %7,3 %513 00036 %
Kutonen3,3 %3,2 %305 00022 %
Frii2,9 %2,8 %225 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %15 0001 %
TLC3,2 %2,3 %217 00015 %
Warner Bros. Discovery17,5 %15,7 %672 00047 %
STAR Channel5,3 %5,0 %368 00026 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %207 00015 %
Disney Finland7,4 %6,6 %454 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut6,1 %5,7 %371 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 143 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.