Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 5-9/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 617 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 65 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %28,9 %1 290 00052 %
Yle TV212,4 %9,0 %1 159 00047 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %745 00030 %
Yle yhteensä44,1 %40,1 %1 419 00057 %
MTV317,3 %21,2 %1 301 00053 %
Sub5,2 %5,8 %916 00037 %
AVA2,1 %2,2 %593 00024 %
C More Total2,4 %2,3 %402 00016 %
MTV yhteensä26,9 %31,5 %1 410 00057 %
Nelonen6,0 %8,6 %1 097 00044 %
Jim2,1 %2,0 %682 00028 %
Liv1,2 %1,4 %604 00024 %
Hero0,6 %1,0 %393 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %12,9 %1 241 00050 %
TV53,5 %3,6 %838 00034 %
Kutonen3,0 %2,4 %686 00028 %
Frii1,7 %1,3 %433 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %30 0001 %
TLC0,8 %0,7 %375 00015 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,5 %1 036 00042 %
STAR Channel2,4 %2,3 %542 00022 %
National Geographic Channel3,3 %1,9 %575 00023 %
Disney Finland5,7 %4,2 %797 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,8 %4,5 %671 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 617 00065 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.