Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
Viikot: 1-52/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %25,9 %1 692 00063 %
Yle TV211,7 %8,7 %1 588 00059 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 028 00038 %
Yle yhteensä42,5 %37,6 %1 969 00073 %
MTV323,1 %27,3 %1 781 00066 %
Sub3,1 %3,3 %1 073 00040 %
AVA3,1 %3,1 %869 00032 %
C More Total0,9 %0,8 %283 00010 %
MTV yhteensä30,2 %34,5 %1 945 00072 %
Nelonen7,5 %9,9 %1 509 00056 %
Jim1,8 %1,4 %793 00029 %
Liv2,1 %2,1 %890 00033 %
Hero0,9 %1,2 %532 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,6 %1 710 00063 %
TV53,1 %2,8 %1 007 00037 %
Kutonen1,2 %1,2 %626 00023 %
Frii2,3 %2,1 %593 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC2,8 %2,4 %613 00023 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %1 341 00050 %
STAR Channel1,5 %1,5 %613 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %532 00020 %
Disney Finland3,1 %2,7 %874 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %2,5 %587 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 268 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.