28 Nov 2007 12:00 PM

Marraskuun lopussa digisovitin 88 %:ssa tv-talouksista

Finnpanelin marraskuussa tekemän tutkimuksen mukaan 88 % suomalaisista tv-talouksista oli hankkinut digisovittimen. Kaapeliverkkoon liitetyistä talouksista 76 % ja muista talouksista 99 % pystyi seuraamaan digitaalisia tv-lähetyksiä. Hankinta-aikomuksia kysyttäessä 2 % tv-talouksista aikoi hankkia ensimmäisen sovittimensa tämän vuoden puolella , 8 % aikoi hankkia sen vasta ensi vuonna ja yhteensä 2% ei aio joko hankkia sovitinta tai ei osaa sanoa milloin sen hankkii.

Tiedot perustuvat Finnpanel Oy:n tutkimukseen, jossa tiedot kysyttiin puhelimitse noin 1000 vastaajalta. Tutkimuksen virhemarginaali oli 2-3 % -yksikköä.

Liite: Diagrammi digisovitinten määrän kehityksestä

Lisätietoja www.finnpanel.fi