TotalTV-mittaus

TotalTV-mittaus laajentaa TV- mittaritutkimusta koskemaan myös Yle Areenan, MTV Katsomon, C Moren ja Ruudun katselua aiempaa yksityiskohtaisemmin. TotalTV-mittauksessa katselu mitataan kaikilta päätelaitteilta, myös mobiililaitteista. Mittaus yhdistää tietoa TV-mittaritutkimuksen paneeliperheistä ja TV-yhtiöiden videomittauksesta.

Kysymyksiä ja vastauksia

1. Mitä TotalTV-mittauksessa paneeliperheiden onlinekäytöstä mitataan?

Tutkimusperheisiin asennetun mittalaitteen (FocalMeter) avulla tunnistetaan talouden käytössä olevat verkkoon kytketyt katselulaitteet (tietokone, tabletti, älypuhelin, älytelkkarit sekä mediatoistimet), ja niillä katsotut Yle Areenan, MTV Katsomon ja Ruudun sisällöt.

2. Miksi TV- ja online-katseludataa yhdistetään?

TV-yhtiöt tarvitsevat yhteismitallista tietoa TV:n ja Online-tv:n katselusta liiketoimintojensa kehittämiseen ja trendien seuraamiseen, sekä haluavat seurata tv-sisältöjen kulutusta kattavasti ja yhteismitallisesti eri päätelaitteilta.

3. Miten tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää?

Tutkimuksesta saatu tieto on ohjelmakohtaista, ja saamme online- katselulukuja monipuolisesti (mm. keskikatsojamäärät, palvelutason tieto, tavoittavuudet, profiilit, kokonaistavoittavuus). Mediatoimistoille tarjotaan pääsy dataan suunnittelutyökalun kautta.

Julkaisemme Finnpanelin sivuilla ohjelmakohtaisia (top-lista) tunnuslukuja TotalTV-datan pohjalta.

4. Ketkä ovat mukana kehittämässä tutkimusta?

TotalTV mittauksessa on tällä hetkellä mukana MTV Oy, Nelonen Media ja Yleisradio. Mittausta toteuttaa Finnpanel ja Kantar Media. Tällä hetkellä census-dataa toimittavat Adobe ja Sanoma.

5. Muuttuuko TV-mainonnan valuutta?

TV-mainonnan valuutta ei muutu, vaan nykyinen TV-mittaritutkimus toimii edelleen kaupankäynnin välineenä.