TotalTV-mittaus
TotalTV-mittaus laajentaa TV- mittaritutkimusta koskemaan myös Yle Areenan, mtv-palvelun ja Ruudun katselua aiempaa yksityiskohtaisemmin. TotalTV-mittauksessa katselu mitataan kaikilta päätelaitteilta, myös mobiililaitteista. Mittaus yhdistää tietoa TV-mittaritutkimuksen paneeliperheistä ja TV-yhtiöiden videomittauksesta.
Kysymyksiä ja vastauksia
1. Mitä TotalTV-mittauksessa paneeliperheiden onlinekäytöstä mitataan?
Tutkimusperheisiin asennetun mittalaitteen (FocalMeter) avulla tunnistetaan talouden käytössä olevat verkkoon kytketyt katselulaitteet (tietokone, tabletti, älypuhelin, älytelkkarit sekä mediatoistimet), ja niillä katsotut Yle Areenan, mtv-palvelun ja Ruudun sisällöt.
2. Miksi TV- ja online-katseludataa yhdistetään?
TV-yhtiöt tarvitsevat yhteismitallista tietoa TV:n ja Online-tv:n katselusta liiketoimintojensa kehittämiseen ja trendien seuraamiseen, sekä haluavat seurata tv-sisältöjen kulutusta kattavasti ja yhteismitallisesti eri päätelaitteilta.
3. Miten tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää?
Tutkimuksesta saatu tieto on ohjelmakohtaista, ja saamme online- katselulukuja monipuolisesti (mm. keskikatsojamäärät, palvelutason tieto, tavoittavuudet, profiilit, kokonaistavoittavuus). Mediatoimistoille tarjotaan pääsy dataan suunnittelutyökalun kautta.
Julkaisemme Finnpanelin sivuilla ohjelmakohtaisia (top-lista) tunnuslukuja TotalTV-datan pohjalta.
4. Ketkä ovat mukana kehittämässä tutkimusta?
TotalTV mittauksessa on tällä hetkellä mukana MTV Oy, Nelonen Media ja Yleisradio. Mittausta toteuttaa Finnpanel ja Kantar Media. Tällä hetkellä census-dataa toimittavat Adobe ja Sanoma.
5. Muuttuuko TV-mainonnan valuutta?
TV-mainonnan valuutta ei muutu, vaan nykyinen TV-mittaritutkimus toimii edelleen kaupankäynnin välineenä.