TV-programtopplistor

Föregående månadNästa månad
Per månad: TV-programtopplistor per kanal
The Discovery Channel, november 2014
Målgrupp: 10-99 år
Befolkning: 4 800 000
#ProgramDagKl.Programmets
räckvidd
Rating om
7 dagar
RatingAndel
1.Wheeler Dealers Trading Up (Series 2) Us10.11.2014 21:0026 00018 0000 %1 %
2.What Happened Next? (Series 2) Episode 824.11.2014 20:0031 00018 0000 %1 %
3.Fast N' Loud (Season 2b) Episode 2310.11.2014 22:0019 00016 0000 %1 %
4.How It's Made (Series 21) Episode 924.11.2014 20:3020 00015 0000 %1 %
5.Wheeler Dealers Trading Up (Series 2) Br3.11.2014 21:0026 00015 0000 %1 %
6.Wheeler Dealers Trading Up (Series 2) Po17.11.2014 21:0026 00013 0000 %1 %
7.Fast N' Loud (Series 1b) Ferrari Fix Par2.11.2014 11:0225 00013 0000 %2 %
8.Fast N' Loud (Season 2b) Episode 2524.11.2014 22:0024 00013 0000 %1 %
9.Fast N' Loud (Season 2) Troll's Choice R23.11.2014 10:0118 00013 0000 %2 %
10.Fast N' Loud (Season 2) Jacked-Up Jeep23.11.2014 13:0015 00013 0000 %1 %
Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Tittare
Programmets tittare i genomsnitt.
Programmets räckvidd
De tittare som har sett på programmet minst 3 sammanhängande minuter.
Rating
Andel tittare (%) av hela befolkningen eller målgruppen.
Andel
Programmets tittartidsandel (%) av tidpunktens totala tv-tittande.

Endast ett program (det mest tittade) redovisas per serie.

Program kortare än tre minuter rapporteras inte (förutom nyhets- och barnprogram).

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Rapporten kan laddas ner även i CSV- och XML-form

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.

Beställ top-listornas RSS-feed.