TV-programtopplistor

Föregående årNästa år
Per år: TV-programtopplistor per kanal
Nelonen, År 2008
Målgrupp: 10–99 år
Befolkning: 4 676 000
#ProgramDagKl.Rating om
7 dagar
RatingAndel
1.SM-liiga: 2. finaali Blues - Kärpät7.4.2008 20:05598 00013 %31 %
2.SM-liiga: 3. finaali Kärpät - Blueson9.4.2008 20:11520 00011 %25 %
3.SM-liiga: 4. finaali Blues - Kärpätto10.4.2008 20:05511 00011 %25 %
4.4D: Matti Nykänen - Uuteen nousuunti25.3.2008 21:57503 00011 %37 %
5.SM-liiga: 5. finaali Kärpät - Blues12.4.2008 17:19498 00011 %37 %
6.Elokuva: M:I III - Vaarallinen tehtävä I21.12.2008 21:00478 00010 %29 %
7.4D: Äitimme painaa 400 kgti21.10.2008 22:00467 00010 %29 %
8.Elokuva: National Treasure - Kansallisaa17.2.2008 21:01463 00010 %28 %
9.Elokuva: Kadonneen aarteen metsästäjät27.4.2008 20:59447 00010 %28 %
10.Elokuva: Indiana Jones ja viimeinen rist11.5.2008 21:01441 0009 %24 %
11.Hauskat kotivideotfr12.12.2008 20:01438 0009 %24 %
12.Nelosen sääto10.4.2008 20:03432 0009 %23 %
13.SM-liiga: 4. finaali Blues - Kärpätto10.4.2008 18:47432 0009 %27 %
14.Elokuva: FC Venus1.6.2008 21:02430 0009 %26 %
15.Elokuva: Zorron legenda2.11.2008 21:03429 0009 %24 %
16.Täydelliset naiset12.5.2008 21:00425 0009 %23 %
17.Huvila & Huussiti17.6.2008 20:00422 0009 %29 %
18.Jussi Gaala 20083.2.2008 20:58420 0009 %23 %
19.Suojelijatti4.3.2008 21:02415 0009 %23 %
20.Elokuva: Bruce - taivaanlahja6.4.2008 21:00405 0009 %22 %
Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Tittare
Programmets tittare i genomsnitt.
Rating
Andel tittare (%) av hela befolkningen eller målgruppen.
Andel
Programmets tittartidsandel (%) av tidpunktens totala tv-tittande.

Endast ett program (det mest tittade) redovisas per serie.

Program kortare än tre minuter rapporteras inte (förutom nyhets- och barnprogram).

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Rapporten kan laddas ner även i CSV- och XML-form

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.

Beställ top-listornas RSS-feed.