TV-programtopplistor

Föregående årNästa år
Per år: TV-programtopplistor per kanal
MTV, År 2010
Målgrupp: 10–99 år
Befolkning: 4 720 000
#ProgramDagKl.Rating om
7 dagar
RatingAndel
1.Hogan Knows Beston27.1.2010 20:1633 0001 %2 %
2.Axl Meetsfr12.11.2010 22:4030 0001 %2 %
3.Hard Times10.10.2010 19:0230 0001 %2 %
4.Disaster Dateon6.1.2010 18:0127 0001 %1 %
5.My Super Sweet 16fr2.4.2010 14:4027 0001 %5 %
6.Cribson27.1.2010 20:4226 0001 %1 %
7.Room Raiderson6.1.2010 18:3125 0001 %1 %
8.The Osbournes14.2.2010 22:1123 0000 %1 %
9.The Hills15.3.2010 17:0823 0000 %2 %
10.16 and Pregnant3.1.2010 19:0923 0000 %1 %
Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Tittare
Programmets tittare i genomsnitt.
Rating
Andel tittare (%) av hela befolkningen eller målgruppen.
Andel
Programmets tittartidsandel (%) av tidpunktens totala tv-tittande.

Endast ett program (det mest tittade) redovisas per serie.

Program kortare än tre minuter rapporteras inte (förutom nyhets- och barnprogram).

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Rapporten kan laddas ner även i CSV- och XML-form

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.

Beställ top-listornas RSS-feed.