Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 1-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 417 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,9 %3 192 00059 %
Yle TV212,2 %8,1 %2 968 00055 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %1 935 00036 %
Yle yhteensä40,1 %35,8 %3 720 00068 %
MTV319,5 %23,2 %3 332 00061 %
Sub4,2 %4,4 %2 297 00042 %
AVA2,9 %2,8 %1 595 00029 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,7 %746 00014 %
MTV yhteensä28,4 %32,1 %3 713 00068 %
Nelonen7,2 %9,6 %2 867 00053 %
Jim2,3 %2,2 %1 759 00032 %
Liv1,9 %2,3 %1 701 00031 %
Hero0,4 %0,5 %621 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,6 %3 306 00061 %
TV53,7 %3,6 %2 069 00038 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 560 00029 %
Frii2,6 %2,7 %1 137 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %84 0002 %
TLC1,9 %1,6 %1 072 00020 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,3 %2 729 00050 %
STAR Channel2,4 %2,4 %1 347 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 221 00022 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 885 00035 %
Muut4,5 %4,0 %1 640 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 417 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.