Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-34/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %26,3 %3 343 00063 %
Yle TV213,9 %9,7 %3 180 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 119 00040 %
Yle yhteensä44,9 %38,8 %3 857 00073 %
MTV317,5 %23,4 %3 449 00065 %
Sub3,3 %3,7 %2 278 00043 %
AVA2,2 %2,0 %1 676 00032 %
C More Total1,3 %1,4 %568 00011 %
MTV yhteensä24,3 %30,5 %3 793 00071 %
Nelonen6,4 %8,5 %2 942 00055 %
Jim2,4 %2,2 %1 844 00035 %
Liv1,7 %1,8 %1 760 00033 %
Hero1,0 %1,3 %1 227 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,9 %3 369 00063 %
TV53,7 %3,0 %2 179 00041 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 554 00029 %
Frii1,7 %1,6 %1 220 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC2,0 %2,1 %1 197 00023 %
Discovery Networks Finland9,8 %8,7 %2 796 00053 %
FOX2,1 %1,9 %1 397 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 293 00024 %
Disney Finland4,6 %3,6 %1 955 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %1 333 00025 %
Muut3,8 %3,2 %1 286 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 428 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.