Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 327 000
Viikot: 1-4/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 484 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %26,7 %3 378 00063 %
Yle TV214,7 %9,1 %3 261 00061 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %2 235 00042 %
Yle yhteensä44,5 %39,2 %3 890 00073 %
MTV318,0 %23,5 %3 503 00066 %
Sub4,0 %4,7 %2 422 00045 %
AVA2,7 %2,9 %1 756 00033 %
C More Total1,1 %1,2 %602 00011 %
MTV yhteensä25,8 %32,3 %3 836 00072 %
Nelonen5,7 %6,7 %2 925 00055 %
Jim2,2 %1,7 %1 835 00034 %
Liv1,7 %2,0 %1 843 00035 %
Hero1,0 %1,5 %1 318 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %11,9 %3 389 00064 %
TV53,6 %3,7 %2 366 00044 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 668 00031 %
Frii1,8 %1,7 %1 299 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %43 0001 %
TLC2,5 %2,3 %1 250 00023 %
Discovery Networks Finland10,6 %10,2 %2 928 00055 %
STAR Channel1,9 %1,6 %1 538 00029 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 440 00027 %
Disney Finland4,6 %3,5 %2 134 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,2 %3,6 %1 401 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 484 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.