Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 362 000
Viikot: 1-4/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 524 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %30,0 %3 560 00066 %
Yle TV213,8 %7,9 %3 337 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %2 196 00041 %
Yle yhteensä46,3 %40,6 %4 049 00076 %
MTV318,1 %23,3 %3 470 00065 %
Sub3,9 %4,1 %2 369 00044 %
AVA2,1 %2,3 %1 641 00031 %
C More Total1,3 %1,4 %718 00013 %
MTV yhteensä25,4 %31,1 %3 828 00071 %
Nelonen5,8 %7,6 %3 036 00057 %
Jim2,2 %1,8 %1 796 00033 %
Liv1,6 %1,8 %1 816 00034 %
Hero0,7 %1,1 %1 127 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %12,3 %3 465 00065 %
TV54,4 %4,3 %2 331 00043 %
Kutonen2,0 %1,7 %1 548 00029 %
Frii1,9 %1,6 %1 165 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %64 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 176 00022 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,8 %2 897 00054 %
STAR Channel2,1 %2,3 %1 334 00025 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 320 00025 %
Disney Finland4,4 %3,8 %1 953 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,6 %3,5 %1 361 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 524 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.