Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 1-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 577 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,2 %3 469 00066 %
Yle TV212,1 %8,9 %3 356 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,3 %2 269 00043 %
Yle yhteensä43,6 %36,3 %4 015 00076 %
MTV316,2 %21,8 %3 649 00069 %
Sub3,4 %3,7 %2 548 00048 %
AVA1,9 %2,0 %1 743 00033 %
C More Total1,8 %1,3 %606 00012 %
MTV yhteensä23,4 %28,9 %4 045 00077 %
Nelonen8,2 %11,0 %3 351 00064 %
Jim3,0 %3,2 %2 111 00040 %
Liv2,5 %2,6 %2 080 00040 %
Hero1,3 %1,7 %1 450 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,6 %3 757 00071 %
TV52,9 %3,0 %2 319 00044 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 703 00032 %
Frii1,8 %1,9 %1 316 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %121 0002 %
TLC1,3 %1,2 %1 224 00023 %
Discovery Networks Finland8,9 %8,8 %3 012 00057 %
FOX2,4 %2,1 %1 716 00033 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 457 00028 %
Fox Networks Group5,0 %3,8 %2 227 00042 %
Music TV0,3 %0,1 %225 0004 %
AlfaTV0,6 %1,0 %943 00018 %
Muut3,2 %2,5 %1 129 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 577 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.