Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 552 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %27,3 %3 502 00066 %
Yle TV212,8 %7,1 %3 304 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 237 00042 %
Yle yhteensä44,3 %37,2 %3 997 00075 %
MTV318,3 %24,7 %3 649 00069 %
Sub3,0 %3,5 %2 362 00044 %
AVA2,1 %1,9 %1 792 00034 %
C More Total1,5 %1,8 %637 00012 %
MTV yhteensä25,0 %31,9 %3 968 00075 %
Nelonen6,4 %8,8 %3 124 00059 %
Jim2,3 %2,1 %1 940 00037 %
Liv1,6 %1,8 %1 851 00035 %
Hero1,0 %1,3 %1 290 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %14,0 %3 537 00067 %
TV54,0 %3,0 %2 341 00044 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 636 00031 %
Frii1,6 %1,5 %1 293 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0001 %
TLC2,1 %2,1 %1 270 00024 %
Discovery Networks Finland10,1 %8,7 %2 950 00056 %
FOX2,0 %1,9 %1 467 00028 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 371 00026 %
Disney Finland4,5 %3,7 %2 053 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %1 391 00026 %
Muut4,0 %3,6 %1 395 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 552 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.