Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 470 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %23,1 %3 315 00061 %
Yle TV210,0 %7,0 %3 048 00057 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,5 %2 016 00037 %
Yle yhteensä38,4 %33,7 %3 845 00071 %
MTV322,5 %27,4 %3 452 00064 %
Sub3,8 %3,5 %2 297 00043 %
AVA2,4 %2,1 %1 673 00031 %
C More Total1,6 %1,3 %711 00013 %
MTV yhteensä30,3 %34,3 %3 805 00071 %
Nelonen8,2 %10,8 %3 012 00056 %
Jim2,3 %2,6 %1 858 00034 %
Liv1,5 %1,5 %1 745 00032 %
Hero0,5 %0,6 %723 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,6 %3 384 00063 %
TV52,6 %2,6 %1 918 00036 %
Kutonen2,7 %2,5 %1 602 00030 %
Frii2,8 %2,7 %1 191 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %38 0001 %
TLC2,1 %1,6 %1 124 00021 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,6 %2 685 00050 %
STAR Channel2,5 %2,5 %1 297 00024 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 265 00023 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 880 00035 %
Muut4,2 %3,6 %1 676 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 470 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.