Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 121 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %23,6 %2 792 00051 %
Yle TV211,3 %13,1 %2 575 00047 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,0 %1 694 00031 %
Yle yhteensä39,8 %39,7 %3 312 00061 %
MTV317,7 %20,7 %2 948 00054 %
Sub4,7 %4,6 %2 038 00038 %
AVA3,3 %2,6 %1 374 00025 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,4 %488 0009 %
MTV yhteensä26,4 %28,3 %3 362 00062 %
Nelonen7,5 %9,0 %2 630 00048 %
Jim3,4 %3,2 %1 754 00032 %
Liv2,0 %2,1 %1 431 00026 %
Hero0,4 %0,4 %554 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %14,8 %3 087 00057 %
TV53,6 %3,2 %1 716 00032 %
Kutonen2,6 %2,1 %1 407 00026 %
Frii2,9 %3,2 %1 067 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %64 0001 %
TLC2,0 %1,7 %927 00017 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,2 %2 430 00045 %
STAR Channel3,1 %2,9 %1 229 00023 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %1 217 00022 %
Disney Finland6,0 %4,8 %1 808 00033 %
Muut3,4 %2,2 %1 291 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 121 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.