Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 148 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,6 %22,7 %2 965 00055 %
Yle TV216,3 %14,7 %2 818 00052 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,5 %1 823 00034 %
Yle yhteensä42,7 %40,9 %3 521 00065 %
MTV318,5 %20,4 %2 906 00053 %
Sub4,3 %4,7 %2 000 00037 %
AVA3,1 %3,2 %1 365 00025 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,6 %598 00011 %
MTV yhteensä27,1 %28,8 %3 300 00061 %
Nelonen7,2 %9,2 %2 611 00048 %
Jim2,3 %2,3 %1 515 00028 %
Liv2,0 %2,1 %1 533 00028 %
Hero0,5 %0,5 %588 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,1 %3 041 00056 %
TV52,8 %2,7 %1 772 00033 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 379 00025 %
Frii2,3 %2,5 %997 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %76 0001 %
TLC1,8 %1,5 %914 00017 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,1 %2 447 00045 %
STAR Channel2,2 %2,2 %1 166 00021 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %1 159 00021 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 725 00032 %
Muut3,9 %2,9 %1 332 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 148 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.