Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 40-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 719 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %21,2 %2 725 00052 %
Yle TV211,0 %11,1 %2 705 00051 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 807 00034 %
Yle yhteensä40,6 %35,0 %3 228 00061 %
MTV317,7 %22,0 %2 982 00057 %
Sub3,3 %3,5 %2 057 00039 %
AVA2,0 %1,8 %1 538 00029 %
C More Total1,3 %1,1 %454 0009 %
MTV yhteensä24,2 %28,4 %3 278 00062 %
Nelonen9,0 %11,7 %2 810 00053 %
Jim4,0 %4,9 %1 791 00034 %
Liv2,6 %2,4 %1 686 00032 %
Hero1,3 %1,6 %1 141 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %20,5 %3 107 00059 %
TV52,6 %2,5 %1 893 00036 %
Kutonen2,2 %2,3 %1 436 00027 %
Frii1,8 %1,7 %1 112 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %86 0002 %
TLC1,5 %1,4 %1 007 00019 %
Discovery Networks Finland8,8 %8,4 %2 408 00046 %
FOX2,5 %2,2 %1 414 00027 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 173 00022 %
Fox Networks Group4,8 %3,7 %1 827 00035 %
AlfaTV0,5 %0,8 %772 00015 %
Muut3,9 %3,1 %1 072 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 719 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.