Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 1-52/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 405 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %25,9 %3 284 00062 %
Yle TV212,9 %9,9 %3 145 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %2 001 00038 %
Yle yhteensä43,1 %38,6 %3 819 00072 %
MTV320,1 %24,5 %3 406 00064 %
Sub4,0 %4,3 %2 264 00042 %
AVA2,6 %2,7 %1 626 00031 %
C More Total1,4 %1,4 %663 00012 %
MTV yhteensä28,0 %32,8 %3 759 00071 %
Nelonen7,1 %9,1 %2 936 00055 %
Jim2,2 %1,8 %1 691 00032 %
Liv1,6 %1,7 %1 664 00031 %
Hero0,9 %1,3 %1 115 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,9 %3 331 00063 %
TV53,3 %3,1 %2 077 00039 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 499 00028 %
Frii1,9 %1,7 %1 182 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0001 %
TLC1,9 %1,7 %1 126 00021 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %2 694 00051 %
STAR Channel2,0 %1,8 %1 356 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 262 00024 %
Disney Finland4,5 %3,5 %1 910 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,4 %3,0 %1 279 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 405 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.