Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 296 000
Viikot: 1-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 637 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %25,4 %3 658 00069 %
Yle TV215,8 %8,8 %3 483 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 458 00046 %
Yle yhteensä45,9 %37,5 %4 137 00078 %
MTV316,8 %23,4 %3 771 00071 %
Sub3,4 %4,0 %2 625 00050 %
AVA1,8 %1,8 %1 819 00034 %
C More Total1,1 %1,2 %584 00011 %
MTV yhteensä23,1 %30,3 %4 087 00077 %
Nelonen6,8 %9,6 %3 315 00063 %
Jim2,5 %2,4 %2 095 00040 %
Liv1,9 %2,2 %2 018 00038 %
Hero1,0 %1,3 %1 499 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,4 %3 729 00070 %
TV52,6 %2,5 %2 289 00043 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 832 00035 %
Frii1,7 %1,7 %1 340 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %88 0002 %
TLC1,7 %1,4 %1 313 00025 %
Discovery Networks Finland9,0 %8,2 %3 015 00057 %
FOX2,4 %2,3 %1 590 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 560 00029 %
Disney Finland5,1 %4,1 %2 240 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %461 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 172 00022 %
Muut3,9 %3,9 %1 318 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 637 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.