Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 479 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,8 %3 384 00064 %
Yle TV212,0 %9,1 %3 282 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 216 00042 %
Yle yhteensä43,3 %36,2 %3 926 00075 %
MTV316,4 %21,8 %3 573 00068 %
Sub3,4 %3,7 %2 492 00047 %
AVA1,9 %2,0 %1 720 00033 %
C More Total1,8 %1,3 %589 00011 %
MTV yhteensä23,5 %28,8 %3 958 00075 %
Nelonen8,3 %11,1 %3 290 00062 %
Jim3,1 %3,4 %2 075 00039 %
Liv2,5 %2,6 %2 035 00039 %
Hero1,3 %1,7 %1 415 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,8 %3 684 00070 %
TV52,9 %3,0 %2 270 00043 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 673 00032 %
Frii1,8 %1,9 %1 293 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %117 0002 %
TLC1,3 %1,2 %1 199 00023 %
Discovery Networks Finland8,9 %8,8 %2 944 00056 %
FOX2,4 %2,1 %1 682 00032 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 425 00027 %
Fox Networks Group5,0 %3,8 %2 182 00041 %
AlfaTV0,6 %0,9 %924 00018 %
Muut3,3 %2,6 %1 123 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 479 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.