Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 267 000
Viikot: 1-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 632 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %30,3 %3 754 00071 %
Yle TV213,1 %8,1 %3 583 00068 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %2 566 00049 %
Yle yhteensä47,4 %41,6 %4 211 00080 %
MTV314,4 %19,5 %3 650 00069 %
Sub3,9 %4,5 %2 798 00053 %
AVA1,8 %1,8 %1 862 00035 %
C More Total0,9 %0,8 %500 0009 %
MTV yhteensä21,0 %26,6 %4 045 00077 %
Nelonen6,4 %7,5 %3 363 00064 %
Jim2,7 %2,6 %2 138 00041 %
Liv1,9 %1,9 %1 995 00038 %
Hero1,2 %1,6 %1 561 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %13,6 %3 774 00072 %
TV53,0 %3,0 %2 500 00047 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 853 00035 %
Frii1,8 %1,9 %1 483 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %122 0002 %
TLC1,7 %1,8 %1 377 00026 %
Discovery Networks Finland9,3 %9,5 %3 114 00059 %
FOX2,4 %2,0 %1 821 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 553 00029 %
Fox Networks Group5,0 %3,9 %2 355 00045 %
AlfaTV0,7 %1,2 %1 148 00022 %
Muut4,2 %3,4 %1 559 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 632 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.