Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 263 000
Viikot: 1-5/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 732 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %25,8 %2 976 00057 %
Yle TV215,8 %8,7 %2 952 00056 %
Yle Teema2,9 %2,8 %1 748 00033 %
Yle Fem1,1 %1,5 %1 468 00028 %
Yle yhteensä48,1 %38,8 %3 377 00064 %
MTV315,4 %22,2 %3 045 00058 %
Sub3,2 %3,8 %2 237 00043 %
AVA1,9 %2,0 %1 522 00029 %
C More Total0,6 %0,5 %350 0007 %
MTV yhteensä21,1 %28,5 %3 329 00063 %
Nelonen7,3 %9,5 %2 860 00054 %
Jim3,0 %3,6 %1 929 00037 %
Liv2,3 %2,3 %1 784 00034 %
Hero1,3 %1,7 %1 309 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,1 %3 161 00060 %
TV52,5 %2,6 %1 933 00037 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 484 00028 %
Frii1,8 %1,9 %1 183 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %118 0002 %
TLC0,9 %0,9 %1 035 00020 %
Discovery Networks Finland8,1 %8,0 %2 539 00048 %
FOX2,2 %1,9 %1 507 00029 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 324 00025 %
Fox Networks Group4,6 %3,7 %1 962 00037 %
Music TV0,3 %0,1 %223 0004 %
Muut3,8 %3,7 %1 497 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 732 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.