Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-39/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 368 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %23,4 %3 101 00058 %
Yle TV29,6 %7,4 %2 913 00054 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 817 00034 %
Yle yhteensä38,1 %33,8 %3 689 00068 %
MTV323,0 %28,2 %3 375 00063 %
Sub3,5 %3,7 %2 077 00039 %
AVA2,9 %3,0 %1 665 00031 %
C More Total1,8 %1,6 %805 00015 %
MTV yhteensä31,3 %36,5 %3 723 00069 %
Nelonen7,7 %10,0 %2 842 00053 %
Jim2,3 %2,2 %1 612 00030 %
Liv1,9 %1,9 %1 600 00030 %
Hero0,4 %0,5 %567 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,5 %3 199 00059 %
TV53,3 %3,2 %1 898 00035 %
Kutonen2,6 %2,3 %1 442 00027 %
Frii2,3 %1,8 %1 103 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0001 %
TLC1,5 %1,2 %923 00017 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,7 %2 551 00047 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 135 00021 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 168 00022 %
Disney Finland5,0 %3,8 %1 735 00032 %
Muut4,0 %3,6 %1 513 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 368 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.