Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 45-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 638 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %23,1 %3 530 00067 %
Yle TV29,6 %7,0 %3 497 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %2 328 00044 %
Yle yhteensä40,7 %33,0 %4 128 00078 %
MTV317,6 %23,0 %3 726 00071 %
Sub3,7 %3,9 %2 758 00052 %
AVA2,0 %1,8 %1 910 00036 %
C More Total1,2 %1,4 %555 00011 %
MTV yhteensä24,5 %30,1 %4 109 00078 %
Nelonen8,9 %12,1 %3 594 00068 %
Jim3,0 %3,2 %2 141 00041 %
Liv3,0 %2,8 %2 226 00042 %
Hero1,2 %1,4 %1 495 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,6 %3 945 00075 %
TV52,9 %2,9 %2 514 00048 %
Kutonen2,5 %2,6 %1 908 00036 %
Frii1,7 %1,8 %1 442 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %113 0002 %
TLC1,7 %1,6 %1 381 00026 %
Discovery Networks Finland9,4 %9,3 %3 169 00060 %
FOX2,6 %2,2 %1 919 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 520 00029 %
Fox Networks Group5,0 %3,9 %2 422 00046 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 055 00020 %
Muut3,7 %2,8 %1 402 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 638 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.