Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 10–99 år
Befolkning: 2 435 000
KanavaÅr 2012År 2011
Yle TV150 %49 %
Yle TV241 %45 %
Yle Teema16 %16 %
Yle Fem13 %13 %
Yle Totalt61 %61 %
MTV353 %55 %
Sub27 %27 %
AVA12 %-
C More Total7 %5 %
MTV totalt61 %60 %
Nelonen37 %37 %
Jim17 %15 %
Liv18 %17 %
Nelonen betalkanaler2 %2 %
Nelonen Media totalt46 %45 %
TV515 %13 %
Kutonen7 %3 %
SBS TV Total18 %-
The Discovery Channel1 %1 %
STAR Channel11 %6 %
Music TV3 %3 %
Övriga11 %13 %
Totalt75 %75 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.