Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 10–24 år
Befolkning: 485 000
KanavaÅr 2013År 2012
Yle TV113 %16 %
Yle TV214 %18 %
Yle Teema3 %3 %
Yle Fem2 %3 %
Yle Totalt23 %27 %
MTV322 %26 %
Sub17 %19 %
AVA4 %4 %
C More Total6 %6 %
MTV totalt34 %36 %
Nelonen16 %19 %
Jim10 %13 %
Liv6 %6 %
Nelonen betalkanaler2 %2 %
Nelonen Media totalt25 %28 %
TV59 %11 %
Kutonen7 %6 %
SBS TV Total-14 %
The Discovery Channel3 %2 %
Warner Bros. Discovery15 %-
STAR Channel12 %8 %
Music TV3 %3 %
Övriga6 %7 %
Totalt48 %49 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.