Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 1-13/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 386 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %25,9 %1 888 00070 %
Yle TV210,7 %6,7 %1 769 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %1 223 00046 %
Yle yhteensä44,6 %35,7 %2 139 00080 %
MTV319,0 %24,9 %1 989 00074 %
Sub2,9 %3,1 %1 333 00050 %
AVA2,4 %2,2 %1 019 00038 %
C More Total0,4 %0,3 %192 0007 %
MTV yhteensä24,6 %30,5 %2 140 00080 %
Nelonen8,3 %11,3 %1 817 00068 %
Jim2,4 %2,6 %1 075 00040 %
Liv2,4 %2,2 %1 073 00040 %
Hero1,1 %1,4 %731 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,6 %2 000 00075 %
TV52,9 %3,2 %1 222 00046 %
Kutonen1,2 %1,2 %810 00030 %
Frii2,3 %2,3 %771 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0002 %
TLC2,7 %2,9 %784 00029 %
Warner Bros. Discovery9,5 %10,0 %1 605 00060 %
STAR Channel2,2 %2,1 %824 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %676 00025 %
Disney Finland3,8 %3,3 %1 105 00041 %
Paramount Network0,2 %0,2 %154 0006 %
AlfaTV0,5 %0,8 %521 00019 %
Muut2,4 %2,0 %540 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 386 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.