Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
Viikot: 1-39/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,6 %3 163 00063 %
Yle TV213,4 %11,0 %2 935 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 923 00039 %
Yle yhteensä43,8 %39,5 %3 583 00072 %
MTV320,0 %24,5 %3 252 00065 %
Sub3,9 %4,2 %2 141 00043 %
AVA2,6 %2,7 %1 569 00031 %
C More Total1,4 %1,3 %608 00012 %
MTV yhteensä27,9 %32,6 %3 558 00071 %
Nelonen6,9 %9,0 %2 741 00055 %
Jim2,1 %1,7 %1 614 00032 %
Liv1,6 %1,7 %1 602 00032 %
Hero0,9 %1,2 %1 084 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,6 %3 119 00063 %
TV53,1 %2,9 %1 974 00040 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 453 00029 %
Frii1,8 %1,6 %1 159 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 106 00022 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,4 %2 572 00052 %
STAR Channel1,9 %1,7 %1 300 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 238 00025 %
Disney Finland4,5 %3,4 %1 842 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,4 %2,9 %1 196 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 117 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.