Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
Viikot: 1-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 345 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %28,2 %1 815 00067 %
Yle TV212,7 %7,7 %1 695 00062 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %1 091 00040 %
Yle yhteensä44,6 %38,9 %2 084 00076 %
MTV321,3 %25,3 %1 846 00068 %
Sub2,7 %2,9 %1 098 00040 %
AVA2,8 %2,8 %911 00033 %
C More Total1,3 %1,1 %389 00014 %
MTV yhteensä28,1 %32,2 %2 016 00074 %
Nelonen7,5 %10,4 %1 592 00058 %
Jim1,9 %1,9 %843 00031 %
Liv2,0 %2,1 %930 00034 %
Hero0,7 %0,9 %512 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,3 %1 803 00066 %
TV53,1 %2,9 %1 057 00039 %
Kutonen1,2 %1,1 %641 00024 %
Frii2,5 %2,1 %579 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,9 %2,7 %631 00023 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,8 %1 391 00051 %
STAR Channel1,7 %1,8 %601 00022 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %555 00020 %
Disney Finland3,1 %2,8 %892 00033 %
Muut3,1 %2,8 %724 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 345 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.