Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
Viikot: 1-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 310 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %27,4 %1 761 00064 %
Yle TV213,1 %7,5 %1 646 00060 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %1 118 00041 %
Yle yhteensä42,7 %38,2 %2 022 00074 %
MTV319,7 %22,9 %1 753 00064 %
Sub3,2 %3,3 %1 186 00043 %
AVA3,2 %3,1 %893 00032 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,9 %354 00013 %
MTV yhteensä27,4 %30,1 %1 947 00071 %
Nelonen7,4 %10,2 %1 589 00058 %
Jim1,8 %1,7 %882 00032 %
Liv2,3 %2,9 %993 00036 %
Hero0,5 %0,7 %390 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %15,5 %1 796 00065 %
TV53,3 %2,7 %1 079 00039 %
Kutonen1,4 %1,3 %715 00026 %
Frii3,1 %3,1 %650 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %40 0001 %
TLC3,3 %3,1 %655 00024 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,3 %1 448 00053 %
STAR Channel1,9 %1,8 %694 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %551 00020 %
Disney Finland3,6 %3,1 %931 00034 %
Muut3,7 %3,3 %836 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 310 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.