Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 10-13/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,4 %14,1 %945 00068 %
Yle TV211,0 %7,6 %869 00062 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,2 %430 00031 %
Yle yhteensä28,9 %23,0 %1 083 00078 %
MTV319,4 %24,6 %1 005 00072 %
Sub6,0 %6,3 %740 00053 %
AVA2,4 %2,3 %482 00035 %
C More Total0,9 %0,5 %123 0009 %
MTV yhteensä28,6 %33,8 %1 105 00079 %
Nelonen11,3 %15,1 %921 00066 %
Jim3,9 %4,1 %589 00042 %
Liv2,3 %2,3 %512 00037 %
Hero1,3 %1,3 %325 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %22,8 %1 036 00074 %
TV53,6 %3,6 %607 00043 %
Kutonen3,1 %2,7 %471 00034 %
Frii1,7 %1,3 %305 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %45 0003 %
TLC2,5 %2,3 %359 00026 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,4 %858 00061 %
STAR Channel5,3 %4,5 %502 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %342 00024 %
Disney Finland7,8 %6,2 %628 00045 %
Paramount Network0,6 %0,5 %136 00010 %
AlfaTV0,2 %0,2 %137 00010 %
Muut3,7 %3,1 %351 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 237 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.