Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 49-52/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 507 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %31,0 %3 601 00068 %
Yle TV212,1 %7,0 %3 318 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,8 %2 297 00043 %
Yle yhteensä44,9 %40,8 %4 052 00076 %
MTV316,4 %20,1 %3 397 00064 %
Sub4,2 %4,4 %2 374 00045 %
AVA2,3 %2,5 %1 695 00032 %
C More Total1,1 %1,4 %675 00013 %
MTV yhteensä24,0 %28,4 %3 781 00071 %
Nelonen6,7 %8,4 %3 120 00059 %
Jim2,4 %2,2 %1 857 00035 %
Liv1,7 %1,8 %1 832 00034 %
Hero1,1 %1,8 %1 248 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,2 %3 513 00066 %
TV54,7 %4,1 %2 408 00045 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 565 00029 %
Frii2,4 %2,3 %1 274 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %77 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 113 00021 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,0 %2 931 00055 %
STAR Channel2,2 %2,2 %1 493 00028 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 370 00026 %
Disney Finland4,9 %4,1 %2 093 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,7 %3,5 %1 325 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 507 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.