Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 5-8/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 296 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %24,9 %1 149 00083 %
Yle TV213,3 %8,3 %1 034 00075 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %755 00055 %
Yle yhteensä40,3 %36,1 %1 223 00089 %
MTV317,7 %22,6 %1 125 00082 %
Sub4,4 %4,9 %797 00058 %
AVA2,6 %2,8 %587 00043 %
C More Total1,1 %0,9 %230 00017 %
MTV yhteensä25,8 %31,2 %1 189 00086 %
Nelonen7,6 %10,7 %1 000 00073 %
Jim1,7 %1,5 %605 00044 %
Liv1,6 %1,7 %615 00045 %
Hero1,2 %1,6 %459 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,4 %1 106 00080 %
TV53,4 %3,0 %756 00055 %
Kutonen3,2 %3,0 %620 00045 %
Frii1,9 %1,6 %452 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %33 0002 %
TLC1,9 %1,7 %415 00030 %
Warner Bros. Discovery11,3 %9,9 %947 00069 %
STAR Channel1,9 %1,5 %453 00033 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %523 00038 %
Disney Finland5,4 %3,7 %681 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,5 %4,1 %435 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 296 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.