Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
Viikot: 9-13/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 233 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,6 %33,3 %1 210 00095 %
Yle TV217,5 %9,7 %1 120 00088 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,8 %960 00075 %
Yle yhteensä54,9 %46,8 %1 218 00096 %
MTV320,4 %26,4 %1 168 00092 %
Sub2,1 %2,1 %726 00057 %
AVA2,2 %2,4 %661 00052 %
C More Total1,2 %1,4 %223 00018 %
MTV yhteensä25,8 %32,2 %1 181 00093 %
Nelonen6,0 %9,2 %1 018 00080 %
Jim1,5 %1,2 %648 00051 %
Liv1,1 %1,2 %661 00052 %
Hero0,4 %0,6 %430 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %12,2 %1 062 00084 %
TV51,6 %1,3 %716 00056 %
Kutonen1,3 %0,9 %537 00042 %
Frii1,5 %1,6 %508 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,5 %1,2 %457 00036 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,2 %873 00069 %
STAR Channel0,6 %0,7 %447 00035 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %512 00040 %
Disney Finland2,7 %2,1 %657 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,2 %2,3 %383 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 233 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.