Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 31-35/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 660 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 66 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,4 %1 259 00050 %
Yle TV217,3 %19,5 %1 197 00047 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %752 00030 %
Yle yhteensä47,2 %45,8 %1 466 00058 %
MTV321,1 %23,5 %1 280 00051 %
Sub3,4 %3,5 %772 00031 %
AVA3,2 %3,3 %586 00023 %
C More Total0,9 %0,4 %215 0008 %
MTV yhteensä28,6 %30,7 %1 415 00056 %
Nelonen5,8 %6,8 %995 00039 %
Jim1,8 %1,4 %548 00022 %
Liv2,3 %2,4 %614 00024 %
Hero0,8 %1,1 %368 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %11,6 %1 186 00047 %
TV52,2 %2,1 %651 00026 %
Kutonen1,1 %0,9 %416 00016 %
Frii2,2 %1,9 %457 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0000 %
TLC2,9 %2,5 %446 00018 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,6 %948 00037 %
STAR Channel1,5 %1,4 %418 00017 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %373 00015 %
Disney Finland2,9 %2,5 %616 00024 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %1,8 %381 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 660 00066 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.