Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 14-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %24,2 %3 102 00057 %
Yle TV28,6 %5,6 %2 787 00051 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 771 00033 %
Yle yhteensä36,1 %32,3 %3 628 00067 %
MTV320,2 %23,8 %3 316 00061 %
Sub4,3 %4,5 %2 333 00043 %
AVA3,0 %2,8 %1 626 00030 %
MTV:n maksukanavat2,6 %2,8 %800 00015 %
MTV yhteensä30,1 %33,8 %3 711 00068 %
Nelonen8,5 %11,2 %2 908 00054 %
Jim2,1 %1,9 %1 706 00031 %
Liv2,0 %2,3 %1 767 00033 %
Hero0,4 %0,5 %580 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,9 %3 352 00062 %
TV54,5 %4,6 %2 112 00039 %
Kutonen2,6 %2,2 %1 562 00029 %
Frii2,7 %2,6 %1 117 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %85 0002 %
TLC2,0 %1,5 %1 128 00021 %
Warner Bros. Discovery12,2 %11,3 %2 754 00051 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 345 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 187 00022 %
Disney Finland4,9 %3,8 %1 857 00034 %
Muut5,2 %4,9 %1 638 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 413 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.