Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
Viikot: 1-44/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,1 %22,7 %1 058 00077 %
Yle TV26,7 %6,1 %898 00065 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,8 %654 00048 %
Yle yhteensä32,2 %31,7 %1 150 00084 %
MTV322,0 %24,7 %1 055 00077 %
Sub4,7 %4,4 %746 00054 %
AVA3,0 %2,9 %566 00041 %
MTV:n maksukanavat2,1 %2,0 %252 00018 %
MTV yhteensä31,7 %33,9 %1 157 00084 %
Nelonen7,4 %9,0 %887 00065 %
Jim2,8 %3,0 %628 00046 %
Liv1,8 %1,5 %530 00039 %
Hero0,5 %0,6 %196 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,1 %1 023 00074 %
TV54,7 %4,7 %739 00054 %
Kutonen3,1 %2,9 %584 00042 %
Frii3,6 %3,4 %410 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %29 0002 %
TLC1,8 %1,2 %329 00024 %
Warner Bros. Discovery13,5 %12,4 %921 00067 %
STAR Channel3,1 %3,0 %505 00037 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %486 00035 %
Disney Finland5,8 %4,9 %687 00050 %
Muut5,4 %4,3 %486 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 266 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.