Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,0 %20,1 %1 037 00075 %
Yle TV29,2 %5,6 %899 00065 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %612 00045 %
Yle yhteensä32,9 %27,9 %1 142 00083 %
MTV321,3 %26,1 %1 053 00077 %
Sub4,2 %4,1 %728 00053 %
AVA2,6 %2,7 %515 00037 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,6 %235 00017 %
MTV yhteensä29,9 %34,5 %1 144 00083 %
Nelonen10,0 %13,2 %944 00069 %
Jim2,3 %2,5 %577 00042 %
Liv2,0 %1,8 %522 00038 %
Hero0,4 %0,5 %204 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,0 %1 040 00076 %
TV53,9 %3,9 %667 00049 %
Kutonen3,0 %2,9 %548 00040 %
Frii3,4 %3,8 %381 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %40 0003 %
TLC1,9 %1,2 %302 00022 %
Warner Bros. Discovery12,4 %11,9 %875 00064 %
STAR Channel2,5 %2,5 %422 00031 %
National Geographic Channel2,5 %2,2 %446 00032 %
Disney Finland5,1 %4,7 %611 00044 %
Muut5,9 %4,0 %441 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 253 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.