Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 107 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %10,6 %576 00040 %
Yle TV211,1 %5,0 %565 00039 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %226 00016 %
Yle yhteensä24,3 %17,1 %768 00053 %
MTV321,6 %27,1 %727 00050 %
Sub4,2 %4,5 %422 00029 %
AVA2,2 %1,7 %276 00019 %
MTV:n maksukanavat2,5 %2,8 %152 00010 %
MTV yhteensä30,5 %36,0 %843 00058 %
Nelonen14,8 %19,2 %700 00048 %
Jim3,5 %3,8 %354 00024 %
Liv2,5 %2,9 %321 00022 %
Hero0,6 %0,8 %110 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,4 %26,7 %814 00056 %
TV54,5 %4,3 %389 00027 %
Kutonen3,1 %2,8 %286 00020 %
Frii2,5 %2,0 %166 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %28 0002 %
TLC2,9 %2,2 %196 00014 %
Warner Bros. Discovery13,0 %11,3 %592 00041 %
STAR Channel3,8 %3,4 %275 00019 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %185 00013 %
Disney Finland6,3 %5,4 %374 00026 %
Muut5,8 %5,3 %328 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 107 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.