Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %30,5 %1 206 00093 %
Yle TV211,2 %5,7 %1 081 00083 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,3 %906 00070 %
Yle yhteensä47,5 %39,5 %1 221 00094 %
MTV322,9 %29,4 %1 169 00090 %
Sub2,8 %3,2 %779 00060 %
AVA2,2 %2,0 %613 00047 %
MTV:n maksukanavat1,2 %1,0 %288 00022 %
MTV yhteensä29,2 %35,6 %1 187 00091 %
Nelonen5,7 %7,7 %982 00075 %
Jim1,5 %1,4 %620 00048 %
Liv1,5 %1,4 %620 00048 %
Hero0,5 %0,7 %258 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %11,2 %1 055 00081 %
TV52,6 %2,7 %683 00052 %
Kutonen2,0 %1,9 %529 00041 %
Frii2,0 %2,4 %419 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %23 0002 %
TLC1,4 %1,4 %403 00031 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,6 %862 00066 %
STAR Channel1,0 %1,1 %405 00031 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %460 00035 %
Disney Finland3,5 %2,7 %596 00046 %
Muut3,0 %2,9 %540 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 239 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.