Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 138 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %23,1 %1 487 00055 %
Yle TV212,5 %6,4 %1 453 00054 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %886 00033 %
Yle yhteensä40,2 %32,0 %1 755 00065 %
MTV318,2 %23,9 %1 592 00059 %
Sub4,3 %4,8 %1 120 00042 %
AVA1,8 %1,9 %668 00025 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,3 %399 00015 %
MTV yhteensä26,3 %32,8 %1 757 00065 %
Nelonen8,9 %11,7 %1 505 00056 %
Jim2,5 %2,8 %911 00034 %
Liv1,5 %1,5 %733 00027 %
Hero0,5 %0,7 %298 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,6 %1 677 00062 %
TV53,5 %3,8 %992 00037 %
Kutonen3,5 %3,5 %833 00031 %
Frii1,9 %2,1 %468 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %52 0002 %
TLC0,5 %0,5 %415 00015 %
Warner Bros. Discovery9,7 %10,1 %1 314 00049 %
STAR Channel2,5 %2,8 %660 00025 %
National Geographic Channel3,4 %2,6 %655 00024 %
Disney Finland6,0 %5,3 %941 00035 %
Muut5,5 %4,6 %795 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 138 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.