Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 130 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %23,9 %1 573 00061 %
Yle TV29,3 %4,9 %1 385 00054 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,7 %946 00037 %
Yle yhteensä38,8 %31,5 %1 778 00069 %
MTV325,9 %31,6 %1 711 00067 %
Sub2,6 %2,7 %995 00039 %
AVA2,8 %2,3 %809 00032 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,9 %353 00014 %
MTV yhteensä32,6 %37,5 %1 849 00072 %
Nelonen8,4 %11,5 %1 488 00058 %
Jim1,6 %1,6 %769 00030 %
Liv2,0 %2,1 %837 00033 %
Hero0,5 %0,6 %308 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,8 %1 656 00065 %
TV53,1 %3,0 %912 00036 %
Kutonen1,4 %1,3 %640 00025 %
Frii2,9 %3,3 %540 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %50 0002 %
TLC2,9 %2,3 %542 00021 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,1 %1 270 00050 %
STAR Channel1,4 %1,5 %540 00021 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %494 00019 %
Disney Finland3,0 %2,7 %777 00030 %
Muut3,2 %2,9 %671 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 130 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.