Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 119 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %23,6 %3 004 00059 %
Yle TV210,6 %5,6 %2 736 00054 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %1 799 00036 %
Yle yhteensä39,4 %31,8 %3 421 00068 %
MTV322,2 %27,9 %3 224 00064 %
Sub3,4 %3,7 %2 075 00041 %
AVA2,3 %2,1 %1 468 00029 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,5 %736 00015 %
MTV yhteensä29,6 %35,3 %3 511 00069 %
Nelonen8,6 %11,6 %2 905 00057 %
Jim2,1 %2,1 %1 655 00033 %
Liv1,8 %1,8 %1 550 00031 %
Hero0,5 %0,6 %599 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %16,2 %3 234 00064 %
TV53,3 %3,4 %1 870 00037 %
Kutonen2,4 %2,4 %1 459 00029 %
Frii2,4 %2,8 %1 002 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %99 0002 %
TLC1,7 %1,5 %949 00019 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,1 %2 533 00050 %
STAR Channel2,0 %2,1 %1 182 00023 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 141 00023 %
Disney Finland4,4 %3,9 %1 693 00033 %
Muut4,3 %3,7 %1 427 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 119 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.