Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,9 %22,8 %2 884 00057 %
Yle TV215,8 %14,6 %2 627 00052 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,5 %1 774 00035 %
Yle yhteensä42,5 %40,9 %3 301 00065 %
MTV318,7 %20,5 %2 823 00056 %
Sub4,3 %4,7 %1 941 00038 %
AVA3,1 %3,3 %1 345 00027 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,6 %567 00011 %
MTV yhteensä27,4 %28,9 %3 161 00062 %
Nelonen7,1 %9,1 %2 485 00049 %
Jim2,3 %2,3 %1 479 00029 %
Liv2,0 %2,1 %1 497 00030 %
Hero0,5 %0,5 %580 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,0 %2 888 00057 %
TV52,8 %2,7 %1 729 00034 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 350 00027 %
Frii2,3 %2,6 %987 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %75 0001 %
TLC1,8 %1,5 %902 00018 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,1 %2 378 00047 %
STAR Channel2,2 %2,2 %1 137 00022 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %1 141 00023 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 682 00033 %
Muut3,9 %2,9 %1 253 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 881 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.