Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,3 %22,1 %1 388 00056 %
Yle TV217,1 %16,1 %1 282 00051 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %844 00034 %
Yle yhteensä42,6 %41,4 %1 587 00064 %
MTV316,2 %17,8 %1 358 00054 %
Sub5,2 %5,6 %1 018 00041 %
AVA2,1 %2,2 %610 00024 %
MTV:n maksukanavat1,5 %0,7 %305 00012 %
MTV yhteensä24,9 %26,4 %1 525 00061 %
Nelonen7,9 %10,4 %1 261 00051 %
Jim2,8 %2,7 %791 00032 %
Liv1,5 %1,5 %690 00028 %
Hero0,4 %0,4 %278 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,0 %1 420 00057 %
TV53,0 %3,0 %887 00036 %
Kutonen3,5 %3,2 %775 00031 %
Frii1,7 %1,8 %462 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %41 0002 %
TLC0,5 %0,5 %382 00015 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,7 %1 175 00047 %
STAR Channel2,8 %2,9 %620 00025 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %638 00026 %
Disney Finland6,5 %5,2 %909 00036 %
Muut4,5 %3,3 %630 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 881 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.