Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 126 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %23,3 %1 528 00056 %
Yle TV214,9 %13,3 %1 440 00052 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,8 %959 00035 %
Yle yhteensä42,5 %40,4 %1 822 00066 %
MTV320,9 %22,8 %1 504 00055 %
Sub3,4 %3,8 %950 00035 %
AVA4,1 %4,2 %746 00027 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,4 %278 00010 %
MTV yhteensä29,5 %31,2 %1 703 00062 %
Nelonen6,4 %8,0 %1 281 00047 %
Jim1,8 %1,8 %703 00026 %
Liv2,5 %2,7 %828 00030 %
Hero0,5 %0,6 %309 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,1 %1 539 00056 %
TV52,7 %2,4 %865 00031 %
Kutonen1,3 %1,3 %587 00021 %
Frii2,9 %3,2 %529 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %35 0001 %
TLC3,0 %2,4 %526 00019 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,5 %1 236 00045 %
STAR Channel1,6 %1,7 %532 00019 %
National Geographic Channel2,0 %1,6 %509 00019 %
Disney Finland3,6 %3,2 %792 00029 %
Muut3,3 %2,6 %665 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 126 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.