Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 005 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 69 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,0 %12,0 %513 00035 %
Yle TV216,7 %14,7 %505 00035 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,5 %198 00014 %
Yle yhteensä28,2 %28,1 %707 00049 %
MTV315,9 %16,5 %510 00035 %
Sub5,0 %5,3 %355 00024 %
AVA3,3 %4,0 %211 00015 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,8 %104 0007 %
MTV yhteensä25,5 %26,6 %656 00045 %
Nelonen12,1 %15,7 %520 00036 %
Jim3,0 %3,1 %275 00019 %
Liv2,5 %2,5 %265 00018 %
Hero0,6 %0,6 %114 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %21,9 %648 00045 %
TV54,5 %4,1 %335 00023 %
Kutonen3,8 %3,8 %255 00018 %
Frii2,3 %2,1 %161 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0001 %
TLC3,3 %2,2 %184 00013 %
Warner Bros. Discovery14,0 %12,2 %530 00037 %
STAR Channel4,3 %3,9 %254 00018 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %182 00013 %
Disney Finland7,8 %6,2 %354 00024 %
Muut6,6 %5,0 %280 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 005 00069 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.