Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 315 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %24,5 %3 100 00057 %
Yle TV213,1 %9,7 %2 914 00054 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 872 00034 %
Yle yhteensä40,7 %37,1 %3 643 00067 %
MTV319,2 %22,6 %3 194 00059 %
Sub4,3 %4,5 %2 208 00041 %
AVA2,9 %2,9 %1 523 00028 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,4 %705 00013 %
MTV yhteensä28,1 %31,3 %3 577 00066 %
Nelonen7,2 %9,3 %2 748 00051 %
Jim2,3 %2,3 %1 680 00031 %
Liv1,9 %2,3 %1 633 00030 %
Hero0,4 %0,5 %598 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,3 %3 188 00059 %
TV53,6 %3,4 %1 970 00036 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 491 00027 %
Frii2,6 %2,6 %1 090 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %83 0002 %
TLC1,9 %1,6 %1 021 00019 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,1 %2 626 00048 %
STAR Channel2,4 %2,4 %1 285 00024 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 181 00022 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 813 00033 %
Muut4,3 %3,7 %1 558 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 315 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.