Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 042 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %24,6 %3 006 00059 %
Yle TV212,6 %9,6 %2 723 00054 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 812 00036 %
Yle yhteensä40,6 %37,2 %3 424 00068 %
MTV319,4 %22,6 %3 083 00061 %
Sub4,3 %4,5 %2 139 00042 %
AVA2,9 %2,9 %1 502 00030 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,4 %669 00013 %
MTV yhteensä28,3 %31,4 %3 422 00068 %
Nelonen7,0 %9,2 %2 620 00052 %
Jim2,3 %2,3 %1 643 00032 %
Liv1,9 %2,2 %1 593 00031 %
Hero0,4 %0,5 %590 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,2 %3 035 00060 %
TV53,6 %3,4 %1 921 00038 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 462 00029 %
Frii2,6 %2,7 %1 080 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %81 0002 %
TLC1,9 %1,6 %1 005 00020 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,1 %2 547 00050 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 249 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 160 00023 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 762 00035 %
Muut4,3 %3,7 %1 469 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 042 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.