Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 050 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %24,5 %3 006 00059 %
Yle TV212,4 %9,2 %2 724 00054 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 811 00036 %
Yle yhteensä40,5 %36,6 %3 424 00068 %
MTV319,7 %23,2 %3 098 00061 %
Sub4,2 %4,4 %2 132 00042 %
AVA2,9 %2,8 %1 498 00030 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,4 %676 00013 %
MTV yhteensä28,4 %31,8 %3 431 00068 %
Nelonen7,2 %9,5 %2 649 00052 %
Jim2,3 %2,2 %1 644 00032 %
Liv1,9 %2,2 %1 589 00031 %
Hero0,4 %0,5 %591 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,4 %3 056 00060 %
TV53,6 %3,4 %1 916 00038 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 462 00029 %
Frii2,6 %2,7 %1 072 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %83 0002 %
TLC1,9 %1,6 %999 00020 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,1 %2 546 00050 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 242 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 158 00023 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 755 00035 %
Muut4,3 %3,7 %1 465 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 050 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.