Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 094 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %24,8 %1 569 00061 %
Yle TV211,5 %8,3 %1 396 00054 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,0 %951 00037 %
Yle yhteensä40,3 %36,1 %1 786 00070 %
MTV322,1 %25,4 %1 621 00063 %
Sub3,3 %3,5 %1 034 00040 %
AVA3,5 %3,3 %816 00032 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,9 %312 00012 %
MTV yhteensä30,3 %33,1 %1 782 00069 %
Nelonen7,4 %10,0 %1 373 00054 %
Jim1,8 %1,8 %778 00030 %
Liv2,3 %2,7 %864 00034 %
Hero0,5 %0,5 %316 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %15,0 %1 585 00062 %
TV53,3 %3,0 %939 00037 %
Kutonen1,3 %1,3 %638 00025 %
Frii3,1 %3,2 %566 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %35 0001 %
TLC3,0 %2,5 %574 00022 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,2 %1 288 00050 %
STAR Channel1,7 %1,7 %578 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %506 00020 %
Disney Finland3,4 %3,0 %818 00032 %
Muut3,5 %3,0 %704 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 094 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.