Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 622 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,5 %20,7 %518 00075 %
Yle TV211,4 %9,1 %465 00067 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %318 00046 %
Yle yhteensä34,6 %32,4 %570 00083 %
MTV316,8 %19,6 %517 00075 %
Sub5,6 %5,9 %404 00059 %
AVA2,4 %2,6 %265 00038 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,8 %119 00017 %
MTV yhteensä26,7 %30,0 %567 00082 %
Nelonen7,5 %9,8 %448 00065 %
Jim3,3 %3,3 %334 00048 %
Liv1,5 %1,8 %272 00039 %
Hero0,4 %0,5 %101 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,4 %514 00074 %
TV54,7 %4,6 %372 00054 %
Kutonen4,6 %4,1 %331 00048 %
Frii2,4 %2,6 %202 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %22 0003 %
TLC0,6 %0,5 %154 00022 %
Warner Bros. Discovery13,2 %12,4 %462 00067 %
STAR Channel3,3 %3,3 %246 00036 %
National Geographic Channel3,6 %2,8 %259 00037 %
Disney Finland6,9 %6,0 %352 00051 %
Muut6,7 %4,9 %259 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %622 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.