Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,1 %12,0 %281 00040 %
Yle TV213,7 %8,8 %285 00041 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %114 00016 %
Yle yhteensä26,5 %22,4 %388 00055 %
MTV321,8 %24,8 %331 00047 %
Sub4,3 %4,8 %202 00029 %
AVA3,5 %3,5 %151 00021 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,5 %65 0009 %
MTV yhteensä31,3 %34,6 %397 00057 %
Nelonen9,8 %13,4 %282 00040 %
Jim2,7 %2,9 %152 00022 %
Liv2,8 %3,1 %161 00023 %
Hero0,6 %0,6 %52 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %20,1 %352 00050 %
TV54,2 %4,0 %179 00026 %
Kutonen2,3 %2,3 %121 00017 %
Frii3,6 %3,2 %94 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %12 0002 %
TLC5,0 %4,0 %121 00017 %
Warner Bros. Discovery15,4 %13,8 %289 00041 %
STAR Channel4,3 %4,0 %138 00020 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %83 00012 %
Disney Finland6,7 %5,8 %182 00026 %
Muut5,2 %4,2 %158 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %529 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.