Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 936 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 483 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 52 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 2 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %11,9 %194 00021 %
Yle TV214,3 %8,1 %187 00020 %
Yle Teema&Fem1,1 %0,9 %51 0005 %
Yle yhteensä26,6 %20,8 %294 00031 %
MTV317,5 %21,5 %233 00025 %
Sub5,4 %5,0 %135 00014 %
AVA2,4 %2,9 %63 0007 %
MTV:n maksukanavat3,6 %3,9 %49 0005 %
MTV yhteensä28,9 %33,2 %307 00033 %
Nelonen13,2 %14,8 %202 00022 %
Jim2,8 %2,8 %93 00010 %
Liv2,2 %2,3 %72 0008 %
Hero0,5 %0,5 %25 0003 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %20,4 %261 00028 %
TV55,1 %5,0 %113 00012 %
Kutonen2,2 %2,3 %74 0008 %
Frii1,1 %1,3 %36 0004 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
TLC1,5 %1,5 %42 0005 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,2 %186 00020 %
STAR Channel7,7 %9,1 %86 0009 %
National Geographic Channel1,7 %1,6 %44 0005 %
Disney Finland9,4 %10,7 %112 00012 %
Muut8,1 %6,8 %117 00013 %
Yhteensä100,0 %100,0 %483 00052 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.