Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %30,7 %1 206 00093 %
Yle TV213,2 %9,9 %1 082 00083 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,7 %916 00070 %
Yle yhteensä48,4 %44,4 %1 223 00094 %
MTV319,9 %24,0 %1 167 00090 %
Sub3,4 %3,7 %809 00062 %
AVA2,8 %2,5 %634 00049 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,9 %265 00020 %
MTV yhteensä27,5 %31,1 %1 191 00092 %
Nelonen5,8 %7,5 %982 00075 %
Jim1,8 %1,6 %634 00049 %
Liv1,7 %2,0 %665 00051 %
Hero0,4 %0,5 %249 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %11,6 %1 060 00081 %
TV52,7 %2,5 %720 00055 %
Kutonen1,7 %1,4 %534 00041 %
Frii2,1 %2,2 %452 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC1,6 %1,4 %413 00032 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,8 %875 00067 %
STAR Channel1,0 %1,0 %413 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %489 00038 %
Disney Finland3,7 %2,6 %624 00048 %
Muut3,0 %2,9 %526 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.