Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 405 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %23,4 %3 094 00057 %
Yle TV211,0 %5,6 %2 920 00054 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %1 870 00034 %
Yle yhteensä39,5 %31,6 %3 629 00067 %
MTV322,1 %28,0 %3 382 00062 %
Sub3,4 %3,7 %2 141 00039 %
AVA2,3 %2,1 %1 488 00027 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,6 %767 00014 %
MTV yhteensä29,5 %35,4 %3 698 00068 %
Nelonen8,7 %11,7 %3 072 00057 %
Jim2,0 %2,1 %1 691 00031 %
Liv1,8 %1,8 %1 588 00029 %
Hero0,5 %0,6 %612 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,3 %3 423 00063 %
TV53,3 %3,4 %1 922 00035 %
Kutonen2,4 %2,4 %1 488 00027 %
Frii2,4 %2,7 %1 012 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %104 0002 %
TLC1,7 %1,5 %963 00018 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,0 %2 616 00048 %
STAR Channel2,0 %2,1 %1 215 00022 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 160 00021 %
Disney Finland4,4 %4,0 %1 741 00032 %
Muut4,3 %3,7 %1 501 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 405 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.