Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 619 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,7 %20,8 %512 00075 %
Yle TV29,9 %7,6 %429 00063 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,1 %307 00045 %
Yle yhteensä32,5 %30,6 %561 00082 %
MTV321,5 %24,4 %517 00076 %
Sub4,0 %3,9 %349 00051 %
AVA3,8 %3,9 %277 00040 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,2 %99 00014 %
MTV yhteensä30,9 %33,4 %563 00082 %
Nelonen8,6 %11,4 %442 00065 %
Jim2,2 %2,1 %257 00038 %
Liv2,6 %2,8 %291 00043 %
Hero0,6 %0,6 %115 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,0 %508 00074 %
TV54,5 %3,8 %330 00048 %
Kutonen1,9 %1,7 %238 00035 %
Frii5,0 %4,8 %215 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0002 %
TLC3,2 %2,4 %189 00028 %
Warner Bros. Discovery14,8 %12,9 %436 00064 %
STAR Channel2,4 %2,3 %202 00030 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %188 00027 %
Disney Finland4,1 %3,8 %285 00042 %
Muut4,5 %2,9 %222 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %619 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.